Зберігання небезпечних вантажів перевіряємо, відправлення та їх перевезення ні ...

18 серпня 2020 (00:44:23)

      Відсутність системного підходу в роботі органів центральної виконавчої влади, застосування локальних заходів контролю, не може призвести до ефективних результатів. 
      Нещодавно Президент України звернувся до Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля щодо необхідності проведення перевірки поводження в Україні з небезпечними матеріалами та вжиття заходів для запобігання надзвичайним ситуаціям.
      Відповідне доручення Шмигаль дав міністру інфраструктури Владиславу Криклію, главі ДСНС Миколі Чечоткіну, в.о. голови Держслужби України з питань праці Віталію Сажиєнко, главі Нацполіції Ігорю Клименку і главам обласних і Київської міськдержадміністрацій.
      Нещодавно, Прем'єр заявив, що "перші результати перевірки зберігання селітри в Україні показують відповідність стандартам, остаточні результати будуть 15 вересня".
      Зберігання небезпечних матеріалів це лише складова усього ланцюга логістики небезпечних матеріалів. Морські порти та під’їзні залізничні колії безперечно являються місцем значної концентрації агрохімікатів. 
      Але до кінцевого споживача, агрохімікати потрапляють, як правило, через автомобільні перевезення. Сьогодні, існуючий контроль за дотриманням законності у сфері дорожнього перевезення небезпечних вантажів потребує суттєвого покращення. 
      В Україні внутрішні перевезення агрохімікатів здійснюються за звичайними правилами. Перевізники такого вантажу ігнорують встановлені правила, нажаль поліція не реалізує свої повноваження, лише вибірково зупиняє та не завжди перевіряє дотримання водіями, а також посадовими особами Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів.  
      Вищезгадані заходи, які ініційовано керівництвом держави, не охоплюють питань, що стосуються відправлення та перевезення небезпечних вантажів, а тому не матимуть гарантованого результату - безпеки життєдіяльності для суспільства. 
      Світове суспільство має багато прикладів жахливих наслідків дорожньо-транспортних пригод за участю транспортних засобів, що здійснювали дорожнє перевезення небезпечних вантажів.  
      Втім, українська система державного контролю та нагляду не модернізована, без стратегічного підходу, має локальний і як правило популіський характер.