Нові правила ЄС у сфері автомобільного транспорту спрямовані на те, щоб покласти край спотворенню конкуренції в цьому секторі, забезпечуючи кращі умови праці для водіїв.
Компанії зобов’язують організувати графік таким чином, щоб дальнобійники могли регулярно повертатися додому – кожні 3-4 тижні. Обов’язковий щотижневий відпочинок більше не може бути у форматі відпочинку в кабіні своєї вантажівки – якщо водій на цей час не повертається додому, компанія має забезпечити йому проживання.
За новими правилами, далекобійників зараховуватимуть до відряджених працівників. Таким чином водіям, які здійснюють перевезення у багатших країнах, треба буде платити більшу зарплатню.
Вимога про відрядження не буде застосовуватися, якщо далекобійники їдуть транзитом або здійснюють двосторонні вантажні перевезення (між країною реєстрації компанії та іншою) – але з обмеженням на кількість операцій.
Аби протидіяти махінаціями, у вантажівках стануть обов’язковими тахографи, які реєструють перетини кордонів між країнами ЄС. Під дію правила потраплять і невеликі транспортні засоби від 2,5 тон.
Слід очікувати, що попит на українських водіїв - далекобійників зросте, так як необхідно буде європейським компаніям забезпечити безперебійну роботу транспортного сектору.
Нові правила щодо відряджень і повернення вантажівок на бази почнуть застосовуватися через 18 місяців після набрання чинності новим законодавством, а щодо годин відпочинку та повернення додому – через 20 днів після публікації.
Українським водіям, які планують працевлаштуватись за кордоном та гарантовано мати роботу необхідно готуватись, зокрема пройти курси підвищення кваліфікації в Україні з професійними інструкторами європейських компаній.