В Україні хочуть запровадити електронну систему для зважування вантажного транспорту

1 травня 2015 (11:56:13)
           
         Директором департаменту автотранспорту та стратегічного планування автодоріг Міністерства інфраструктури України призначено Романа Хміль. Про це заявив міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський на брифінгу 3.04.2015 р Нагадаємо, Роман Хміль - засновник соціальної ініціативи з благоустрою доріг «Моя дорога». Кореспонденту журналу «Транспорт» вдалося поспілкується з майбутнім директором департаменту і дізнатися, яке його бачення щодо вирішення проблем, що склалися в транспортно-дорожньому комплексі України.

     - Як ідуть справи з законодавчими ініціативами щодо введення плати за проїзд великовантажних автомобілів?

       - Поки введення плати за проїзд вантажівок понад 12 т - питання дискусійне. Однозначним пріоритетом для нас є введення штрафів за перевантаження. Є норми навантаження на автомобільну вісь, але більшість перевізників їздять з перевантаженням 30-40%, деякі - в 3 рази більше везуть, ніж дозволено. Для контролю за навантаженнями на дорогах ми готуємо проект зі Світовим банком, який він буде фінансувати, називається проект «Зважування в русі».

       Рані контролем за перевагою займалася Укртрансінспекція, інспектор зупиняв вантажний транспорт, зважував його. Це була дуже корупційна модель, тому як водієві дешевше було відкупиться. До слова, мінімальний штраф за перевантаження становить 1,7 тис. Грн.

        - Не могли б Ви розповісти докладніше про підготовлюваний проект зі Світовим банком?

       - Ми хочемо впровадити електронну систему для зважування вантажного транспорту.      Зараз вже є системи, які зважують автомобіль в русі. У пілотному режимі такий комплекс вже реалізований на 26 км траси Київ-Житомир. Ми маємо статистику за рік, скільки і з яким перевантаженням проїхало по даному напрямку вантажних авто.

    10.06.2013 р представникам ЗМІ продемонстрували роботу першої в Україні автоматизованої системи вагового контролю. Експериментальну установку для визначення перевантажених автомобілів «Укравтодор» розмістив в с .Капітановка (Київська обл.) На дорозі Київ-Чоп.

         - Скільки таких комплексів потрібно встановити в Україні?

        - Для того щоб накрити основні магістралі країни, таких точок необхідно від 50 до 100 по Україні. По термінах - все залежить про прийняття законопроекту, який дозволить зважувати автомобіль в русі і штрафувати за перевантаження. Це схожий проект на проект ДАІ з контролю і фотофіксації порушення швидкісного режиму. Він існував, але потім його скасували. Зараз готується новий законопроект по фотофіксації.

     - За скільки часу можна побудувати таку електронну систему для зважування вантажного транспорту?

         - Для того щоб побудувати 100 точок, необхідно 3 місяці, ще 3 місяці слід взяти для введення в експлуатаційний режим. Оптимістичний дедлайн - січень 2016, песимістичний - кінець 2016 або, якщо ВР заблокує законопроект, доведеться повернути інспекторів Укртрансінспекції, але відомство перебуває у стані реформування.

      Зараз в Укртрансінспекції проходить реформування. На мою думку, щоб уникнути корупції в цьому секторі необхідно платити інспекторам відомства нормальні зарплати, 20 тис. Грн., Плюс премія і відсоток від зібраних штрафів. Тоді людина буде мотивований покарати порушника, а не гроші брати собі в кишені. Але це буде вибірковий контроль, 100 інспекторів на всю країну.

      - Повертаючись до законопроекту про введення плати за проїзд вантажівок масою 12 т. У Федерації роботодавців транспорту України відзначали, що основний недолік законопроекту - відсутність гарантій, що зібрані з власників большегрузов кошти підуть на ремонт і будівництво доріг. Як Ви думаєте можна вирішити це питання?

     - Проблема в тому, що всі надходження йдуть в загальний фонд бюджету і це незахищена стаття, і вона фінансується за залишковим принципом. Це велика проблема. Ми будемо подавати законопроект про державний дорожньому фонді та територіальному дорожньому фонді на місцях. Надходження від акцизу повинні йти в цей окремий державний дорожній фонд, і тоді ми будемо мати цільове фінансування і зможемо контролювати надходження. І якщо буде введена плат за проїзд вантажного транспорту, вона буде спрямована в цей дорожній фонд, і ці гроші будуть йти на ремонт дороги.

     - Загалом скільки потрібно коштів, щоб відремонтувати українські дороги?

    - Ремонт доріг сильно залежить від фінансування. Доріг державного значення є 50 тис. Км, 97% цих доріг зношені, їх необхідно ремонтувати. Їх можна відремонтувати за 10 років, якщо мати 50 млрд грн. фінансування, або за 5 років, якщо буде 100 млрд грн. фінансування на рік. Це фінансування буде залежати від ситуації в Україні. У поточному році фінансування «Укравтодору» становить 25 млрд грн., З яких левова частка піде на погашення кредитних зобов'язань.

      Джерело: http://transport-journal.com/