Громадська Спілка "СУСАР" — 2016

На трасі у Татарстані загорілась автоцистерна

30 жовтня 2016 (21:28:26)

         У Бавлінскому районі (Татарстан) на трасі загорілась автоцистерна МАН. У вантажівки, який перевозив 24 тонни моторного масла, під час руху загорілося колесо.
         Вогонь загасили досить швидко, масло спалахнути не встигло. Попередньо, інцидент трапився через несправність систем, механізмів і вузлів вантажівки.
         Джерело: http://prokazan.ru/news/view/113238

У Білгородській області сталося зіткнення «Тонара» і бензовоза

24 жовтня 2016 (20:40:03)

       У Білгородській області під Корочей сталося зіткнення «Тонара» і бензовоза, повідомляють учасники спільноти «Авто Бєлгород» в соціальній мережі «ВКонтакте». За словами користувачів, бензовоз «Вольво» рухався по трасі поруч з американською фурою. У фури сів акумулятор, і обидві машини зупинилися для ремонту на узбіччі дороги. Рухаючись на повному ходу «Тонар» не помітив припарковані машини і зніс бензовоз в кювет. Усі три вантажівки у результаті ДТП загорілися.
       Відзначається, що водій «КамАЗ» зупинився для надання допомоги, відчепив свій причіп і став розтягувати палаючі вантажівки. «Тонар» і фуру почали гасити вогнегасниками, а ось бензовоз загасити не вдалося: він палав і вибухав до приїзду пожежників.

Переобладнання (дообладнання) транспортних засобів для перевезення небезпечних вантажів

16 жовтня 2016 (22:30:37)

        Транспортні засоби повинні відповідати конструкції, що застосовуються до транспортних засобів залежно від їх типу та небезпечних вантажів для перевезення яких вони будуть використовуватися. 
       Для прикладу, щодо змін і доповнень, які стосується електричної частини і гальмівної системи транспортного засобу:
       * Встановлення системи АБС (антипробуксовочной системи гальмування) згідно Правил ЄЕК ООН № 13 «Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження дорожніх транспортних засобів категорій М, N і О стосовно гальмування»;
       * Встановлення обмежувача швидкості на транспортний засіб згідно Правил ЄЕК ООН № 89 «Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження дорожніх: I. Транспортних засобів стосовно обмеження їх максимальної швидкості або їх регульованою функцією обмеження швидкості. II. Дорожніх транспортних засобів стосовно встановлення пристрою обмеження швидкості або регульованого пристрою обмеження швидкості офіційно затвердженого типу. III. Пристроїв обмеження швидкості та пристроїв, які регулюють обмеження швидкості»;
       * Встановлення дистанційного вимикача маси (по плюсового проводу) згідно Правил ЄЕК ООН № 105 «Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження дорожніх транспортних засобів, призначених для перевезення небезпечних вантажів, у відношенні їх конструктивних особливостей» (ДСТУ UN/ECE R 105-00-2002);
       Існують інші обов’язкові елементи, які за певних умов повинні бути на транспортному засобові і відповідати встановленим вимогам: захист від наїзду ззаду, автоматична система пожежогасіння моторного відділення, система випуску відпрацьованих газів, паливні баки, зносостійка гальмівна система (захисне покриття), опалювальні пристрої, електропроводка (механічний та термічний захист), захист від загоряння шин тощо. 
       Переобладнання транспортних засобів, тобто зміна типу або марки (моделі), призначення чи параметрів конструкції транспортних засобів, що перебувають в експлуатації, шляхом установки кабіни, кузова чи їх деталей, спеціального обладнання і номерних агрегатів, не передбачених нормативно-технічною документацією на даний транспортний засіб, повинно відповідати правилам, нормативам і стандартам України.
       У разі переобладнання транспортного засобу, що призводить до зміни повної маси та її розподілу по осях, розміщення центру ваги, типу двигуна, його ваги і потужності, колісної бази чи колісної формули, системи гальмового і рульового керування та трансмісії, необхідне погодження з виробниками транспортних засобів та їх складових частин або іншої спеціально уповноваженої на це Кабінетом Міністрів України організації.

       Для легалізації переобладнання транспортного засобу, необхідно: 
 
       1)  Надати транспортний засіб для проведення огляду у територіальний сервісний центр МВС. Працівник сервісного центру МВС складає та вручає акт огляду транспортного засобу засвідченого підписом та скріпленого печаткою адміністратора сервісного центру МВС. Цей етап потрібний для того, щоб зафіксувати та задокументувати вигляд транспортного засобу та його технічні характеристики до початку переобладнання.
       2) Отримати погодження у спеціально уповноваженої організації (Свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу щодо  забезпечення безпеки дорожнього руху). До спеціально уповноважених організацій в Україні належать: ДП «ДержавтотрансНДІпроект» та Головний сервісний центр МВС. Власник (уповноважена особа) повинна подати до спеціально уповноваженої організації такі документи:
       * заяву про погодження переобладнання ТЗ, в якій зазначаються відомості про ТЗ, вид переобладнання, а також технічна та інша інформація, необхідна для проведення переобладнання;
       * копію свідоцтва про реєстрацію ТЗ;
       * копію акту огляду ТЗ, оформленого сервісним центром МВС.
       У строк, що не може перевищувати десяти робочих днів, спеціально уповноважена організація розглядає заяву про погодження і видає документ про погодження або ж надає обґрунтовану відмову в погодженні переобладнання ТЗ. Документ про погодження, окрім відомостей про ТЗ і його власника, має містити інформацію про вид та умови (вимоги) переобладнання ТЗ, які є обов’язковими для власника ТЗ. 
       3) Здійснити переобладнання транспортного засобу. Перший варіант – зробити це в індивідуальному порядку, однак за умови дотримання вимог, зазначених у документі про погодження. Другий варіант – це звернутися до суб'єкта господарювання, який має нормативно-технічну документацію на відповідний вид переобладнання, узгоджену з МВС та Мінінфраструктури, і свідоцтво про погодження конструкції ТЗ щодо забезпечення безпеки дорожнього руху.
       4) Обрати уповноважене підприємство, організацію, що має право на установлення відповідності конструкції переобладнаного транспортного засобу умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження переобладнання. За результатами такого оцінювання видається акт технічної експертизи.  
       5) Звернутися до територіального сервісного центру МВС із заявою про перереєстрацію у зв’язку із переобладнанням ТЗ, незалежно від місця реєстрації (проживання) власника. До територіального сервісного центру МВС подається висновок науково-технічної експертизи про можливість такого переобладнання (Свідоцтво про погодження конструкції) та акт технічної експертизи про відповідність конструкції та технічного стану переобладнаного транспортного засобу вимогам безпеки дорожнього руху. 
       Наразі фахівці громадської спілки «Спілка учасників спеціального автодорожнього руху» (СУСАР), громадської організації «Громадський інститут переобладнання автотранспорту» (ГІПАТ) та ДП «ДержавтотрансНДІпроект» досліджують технічні питання пов’язані з переобладнанням (дообладнанням) транспортних засобів призначених для перевезення небезпечних вантажів, та готові надати консультації, за необхідності практичну допомогу (+380 (98) 094-49-99) www.cat-adr.com.ua

Допущення автотранспорту до перевезення небезпечних вантажів


14 жовтня 2016 (22:06:03)

         Транспортні засоби, які перевозять небезпечні вантажі, повинні відповідати вимогам державних стандартів, безпеки, охорони праці та екології, а також у встановлених законодавством випадках мати  відповідне маркування і свідоцтво про допущення до перевезення небезпечних вантажів.
         Для перевезення небезпечних вантажів, необхідно що б компетентний орган підтвердив відповідність транспортного засобу, який планується для перевезення вантажів, вимогам ДОПНВ. У разі відповідності транспортного засобу встановленим технічним вимогам, компетентним органом видається Свідоцтво про допущення транспортного засобу для перевезення визначених небезпечних вантажів.   
         Існують певні категорії транспортних засобів - EX/II, EX/III, MEMU, FL, OX та AT до яких застосовуються особливі вимоги в частині конструкції, офіційного затвердження типу, допуску до перевезення і проведення періодичного технічного огляду. 
         При внутрішніх перевезень небезпечних вантажів по території України, Свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення видається на всі транспортні засоби, які згідно з вимогами Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів, повинні маркуватися інформаційними таблицями небезпечного вантажу.
         Для отримання свідоцтва власник транспортного засобу або уповноважена ним особа подає до сервісного центру МВС України укомплектовані відповідно до призначення транспортні засоби, а також такі документи:
         а) заявку на кожний транспортний засіб (зазначаються марка, номерний знак транспортного засобу, № ООН, у разі необхідності транспортна назва та (або) група пакування, клас(и) або найменування групи вантажів, для перевезення яких буде використовуватися транспортний засіб);
         б) інформацію щодо ДОПНВ-свідоцтва про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі (номер, ким видано, дата видачі, строк дії);
         в) інформацію щодо свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів (номер, ким видано, дата видачі, строк дії);
         г) на кожний транспортний засіб додатково:
         * копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу;
         * копію протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу, виданого суб’єктом проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, який внесений до реєстру МВС України, або міжнародного сертифіката технічного огляду, виданого відповідно до вимог Директиви 96/96/ЕС і Припису № 1 ЄЕК ООН; 
         *копію поліса обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів;
         * квитанцію про сплату за бланк свідоцтва та послугу з оформлення свідоцтва про допуск транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів.  
         Термін дії виданого, сервісними центрами МВС, Свідоцтва не може перевищувати одного року. Свідоцтво має бути білого кольору з рожевою діагональною смугою. Свідоцтво заповнюється мовою чи однією з мов країни, яка його видала. Крім того, назва документа і будь-які зауваження, що вносяться до графи 11, повинні дублюватися англійською, німецькою або французькою мовою, що на даний час практично не виконується працівниками сервісних центрів МВС.
        Перевірка відповідності конструкції транспортних засобів та спеціального обладнання проводиться працівниками сервісних центрів МВС шляхом візуального огляду, на предмет відповідності вимогам ДСТУ UN/ECE R 105-00-2002 «Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження транспортних засобів, призначених для перевезення небезпечних вантажів, стосовно конструктивних особливостей» та іншим нормативно-правовим актам. 
        Необхідно зазначити, що під час проведення обов’язкового технічного огляду спеціалізованим транспортним засобам, працівники пунктів технічного контролю повинні перевіряти їх конструкцію і укомплектованість, згідно коду 1601 Обсягів перевірки технічного стану транспортного засобу та коди оцінки його невідповідності, додатку 5, Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів від 30.01.2012 № 137. 
         Нацполіцією України, у ході здійснення контролю за безпекою дорожнього руху під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів, також може бути перевірено відповідність конструкції транспортного засобу, який допущений до перевезення небезпечних вантажів, та поставлено під сумнів об’єктивність видачі Свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів виданого сервісними центрами МВС. 
         Нажаль, сьогодні не один із вищезгаданих спеціально уповноважених суб’єктів не виконує свої контрольні функції належним чином. Формальність у проведені техогляду приватними організаціями, допущенні працівниками сервісних центрів МВС транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів та безконтрольність Нацполіції на вулично-дорожній мережі, призводить до нинішнього незадовільного стану транспортних засобів, в частині їх конструктивних особливостей, обладнання, відповідності зовнішнього маркування тощо. 
             

До Європейської Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів приєдналась Грузія

14 жовтня 2016 (14:08:56)

        Європейська Угода про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ), вчинена у Женеві 30 вересня 1957 року, вступила у дію 29 січня 1968 року, відповідно до статті 7 цієї Угоди.
        Договірними сторонами ДОПНВ були наступні 48 країн:
        Австрія, Азербайджан, Албанія, Андорра, Білорусь, Бельгія, Болгарія, Боснія і Герцеговина, колишня Югославська Республіка Македонія, Угорщина, Німеччина, Греція, Данія, Ірландія, Ісландія, Іспанія, Італія, Казахстан, Кіпр, Латвія, Литва, Ліхтенштейн, Люксембург , Мальта, Марокко, Нідерланди, Норвегія, Польща, Португалія, Республіка Молдова, Російська Федерація, Румунія, Сербія, Словаччина, Словенія, Сполучене Королівство, Таджикистан, Туніс, Туреччина, Україна, Фінляндія, Франція, Хорватія, Чорногорія, Чеська Республіка, Швейцарія , Швеція та Естонія.
        19 вересня 2016 року Грузія ратифікувала Угоду про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ) і 19 жовтня 2016 року повністю приєднується до ДОПНВ.
        Тепер буде 49 країн, яких об'єднує ДОПНВ.


Перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ, ADR)

14 жовтня 2016 (12:47:39)

         Власну специфіку мають перевезення особливих видів вантажів, до числа яких відносяться небезпечні вантажі. Міжнародні автомобільні перевезення вантажів регулюються Європейською Угодою про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ). Угода була прийнята 30 вересня 1957 року, а в повному обсязі вступила у дію 29 січня 1968 року. ДОПНВ - міжнародне джерело, що закріплює положення, які ставляться до водіїв, що здійснюють перевезення цих вантажів, до характеристики небезпечних вантажів та вимогам до їх пакувань, а також до транспортних засобів, що перевозять ці вантажі.
         В Угоді наводиться повний перелік небезпечних речовин і предметів, а також міститься класифікація небезпечних вантажів. Важливе практичне значення має виділення у ній особливостей підготовки небезпечних вантажів до перевезення, їх транспортування та оформлення перевізних документів.
        Небезпечні вантажі - речовини, матеріали, вироби, відходи виробничої та  іншої діяльності, які внаслідок притаманних їм властивостей за наявності  певних факторів можуть під час перевезення спричинити вибух, пожежу,  пошкодження технічних засобів, пристроїв, споруд та інших об'єктів, заподіяти матеріальні збитки та шкоду довкіллю, а також призвести до загибелі, травмування, отруєння людей, тварин або за результатами  випробувань в установленому  порядку  залежно  від ступеня їх впливу на довкілля або людину віднесено до одного з класів небезпечних речовин. 
        Перевезення небезпечних вантажів - діяльність, пов'язана з переміщенням небезпечних вантажів від місця їх виготовлення  чи зберігання  до місця призначення з підготовкою вантажу, тари, транспортних засобів та екіпажу, прийманням вантажу, здійсненням вантажних операцій та  короткостроковим  зберіганням вантажів на всіх етапах переміщення. 
        Для автомобільного транспорту класифікація вантажів, у тому числі небезпечних, ґрунтується на параметрах, або групі параметрів, які визначають транспортну характеристику вантажу. Ця характеристика містить у собі фізико-хімічні властивості вантажу, експлуатаційні параметри тари і упаковки, режим перевезення, ступінь небезпечності, а також умови, якими визначаються специфічні властивості вантажу.
        Існує перелік небезпечних речовин - міжнародний класифікатор нараховує кілька тисяч найменувань (3526). Кожна небезпечна речовина, внесена до цього списку має чотиризначний номер, який називається ідентифікаційним номером за списком небезпечних речовин ООН. За цим номером можна дізнатися транспортну назву небезпечної речовини, яка перевозиться. Список розділений на кілька класів, для кожного класу існують свої правила перевезення небезпечних вантажів.
         За класифікацією ДОПНВ (ADR) усі небезпечні вантажі діляться на 13 класів:
         1 клас - вибухові речовини та вироби;
         2 клас - гази;
         3 клас - легкозаймисті рідини;
         4.1 клас - легкозаймисті тверді речовини;
         4.2 клас - самозаймисті речовини;
         4.3 клас - речовини, що виділяють легкозаймисті гази при стиканні з водою;
         5.1 клас - речовини, що окислюють;
         5.2 клас - органічні пероксиди;
         6.1 клас - токсичні речовини;
         6.2 клас - інфекційні речовини;
         7 клас - радіоактивні матеріали;
         8 клас - корозійні речовини;
         9 клас - інші небезпечні речовини та вироби.
         Для кожного номера класифікатора ООН визначені свої вимоги до пакувань небезпечних речовин. Вантаж може перевозитися тільки при дотриманні вимог ДОПНВ.
         Під час перевезення небезпечних вантажів транспортні засоби повинні бути позначені відповідно до правил ДОПНВ. Для цих цілей використовуються відповідні таблички і знаки. Транспортні засоби, якими перевозяться небезпечні вантажі, повинні відповідати вимогам державних стандартів, зокрема ДСТУ UN/ECE R 105-00-2002 «Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження транспортних засобів, призначених для перевезення небезпечних вантажів, стосовно конструктивних особливостей», безпеки, охорони праці та екології,  а також мати відповідне свідоцтво про допущення  до перевезення визначених небезпечних вантажів, які видаються  територіальними  органами Міністерства внутрішніх справ України (http://hsc.gov.ua/poslugi/poslugi-shho-nadayutsya-servisnimi-tsentram/vidacha-svidotstva-pro-dopusk-transportnih-zasobiv-do-perevezennya-nebezpechnih-vantazhiv/). ;
         Водії, а також особи, що займаються класифікацією, упакуванням небезпечних вантажів, нанесенням маркування чи знаків небезпеки на пакування, підготовкою транспортних документів на небезпечні вантажі, пред'явленням та прийняттям небезпечних вантажів до перевезення, наповненням та спорожнюванням цистерн, завантаженням упаковок, що містять небезпечні вантажі, у транспортні засоби або їх вивантаженням із транспортних засобів, завантаженням або вивантаженням контейнерів, перевантаженням небезпечних вантажів, а також особи, іншим чином безпосередньо пов'язані з перевезенням небезпечних вантажів, повинні пройти спеціальну підготовку, згідно з вимогами відповідних нормативних документів та отримати свідоцтва. 
        Суб'єкти дорожнього перевезення небезпечних вантажів (підприємства, установи, організації, приватні особи - підприємці) незалежно від форми власності повинні письмово призначити одного чи декількох уповноважених з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів. Якщо власник підприємства або підприємець самостійно виконує функції уповноваженого, то в письмовому призначенні немає необхідності.
        Водії та Уповноважені, після навчання у регіональних центрах спеціальної підготовки (http://cycap.com.ua/geografiya-navchannya/),  вдалої здачі іспитів, отримують свідоцтва, які видаються територіальними  органами Міністерства внутрішніх справ України (http://hsc.gov.ua/poslugi/poslugi-shho-nadayutsya-servisnimi-tsentram/).   
        Нагляд за перевезенням небезпечних вантажів автомобільним транспортом здійснюється компетентними органами у межах своїх повноважень. Контроль за дотриманням суб’єктами господарювання Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/ru/z1040-04/page) покладено на Національну поліцію України та територіальні органи МВС, а також митницю (ДФС) у пунктах пропуску через державний кордон. Укртрансбезпекою, на вулично-дорожній мережі, проводиться документальний контроль, а саме перевіряється лише свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів (ДОПНВ) та письмові  інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2344-14/page3).
        В Україні значну роль у перевезенні хімічних речовин, нафтопродуктів відіграє автотранспорт. Частка автомобільних перевезень небезпечних вантажів, в нашій країні, оцінюється в 10-15%. В основному небезпечні вантажі перевозяться в цистернах, де переважна більшість рідкого палива.

Спільна робота, безпечні перевезення небезпечних вантажів

11 жовтня 2016 (22:56:44)

       Представниками СУСАР проведено консультації з керівництвом управління превентивної діяльності ГУНП у Київській області стосовно організації контролю за безпекою дорожнього руху під час перевезення небезпечних вантажів. 
       Згадані трагічні наслідки автопригоди, яка мала місце 1 листопада 2015 року на автодорозі Київ-Одеса поблизу с. Шкарівки Білоцерківського району. В наслідок ДТП цистерна перекинулася і загорілась. 
       Поліцейським надана методична допомога, обговорені питання взаємодії та спільних заходів по підвищенню безпеки перевезень небезпечних вантажів.  

_______________________

Сторінки: «« « 1 2 3 4 5 6 23 » »» Читати спочатку