Високому числу аварій на дорозі можна спробувати знайти наукове пояснення. Існує думка, що 80% ДТП відбувається з вини електромагнітних полів. В усякому разі, в цьому упевнений доктор технічних наук Любомир Сопільник. Близько тридцяти років пропрацювавши в структурі ДАІ, львів'янин побачив немало аварій за своє життя і, врешті-решт, прийшов до висновку, що все це неспроста. Поспілкувавшись з ученими, полковник міліції повірив в те, що під впливом сильного електромагнітного поля чоловік не може контролювати свою поведінку, тим більше на дорозі з величезною інтенсивністю. Вивчивши ситуацію в Києві, Сопільник був уражений результатами.
Карта перевищення норми електромагнітних полів практично збіглася з картою місць концентрації ДТП. Львівський учений об'їздив і багато інших "підозрілих" трас країни. На деяких дорогах рівень електромагнітного поля в 650(!) разів перевищував допустимі норми. За його словами, уникнути згубної дії електромагнітного випромінювання на трасі практично неможливо, так само, як і неможливо його погасити. Тому кращий варіант - об'їжджати такі зони.
Науково доведено, що геопатогенний чинник певною мірою може робити вплив на ситуацію з дорожньою безпекою. «Що відбувається в тому випадку, якщо дорога прокладена в зоні ТР (Тектонічного розлому)? Організм людини, на 80% що складається з води і включає до складу крові елементи заліза, хороший «провідник» електромагнітних хвиль. Коли людина їде в автомобілі по дорозі, розташованій над ТР, він знаходиться під впливом цієї зони, яка до того ж підсилює електроустаткування автомобіля. В цей час міняється структура крові. Організм починає виробляти поки невивчені ферменти, які разом з кров'ю потрапляють в мозок і впливають на ті його ділянки, які відповідають за свідомість. На декілька митей водій може втратити контроль над своєю свідомістю», - говорить екстрасенс І. Костік.
Знак із зображенням чорної крапки - нагадування водіям про те, що слід бути особливо сконцентрованими за кермом на дорозі у вказаному місці.
У різних країнах складаються рейтинги небезпечних і безпечних доріг з урахуванням впливу геопатогенних зон, що дозволяє оптимально використовувати засоби на їх ремонт і розвиток.
У США, Англії, Франції нічого не будують і не прокладають нові дороги без рекомендацій оператора біолокації. Практикується і установка дорожніх знаків в місцях, де найчастіше відбуваються ДТП.
Керівник муніципального агентства Pilsегtsaimniecе©ba Андрій Бальчун, ще у травні 2010 році сказав, що ідея встановити на небезпечних перехрестях і ділянках вулиць дорожній знак з чорною крапкою, цікава і вимагає серйозного вивчення.
Лише через п’ять років ідея була втілена у державний стандарт України: попереджувальний знак 1.41 «Місце (ділянка) концентрації дорожньо-транспортних пригод», п. 10.3.43 ДСТУ 4100:2014 «Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування»
Прес-секретар Спілки Т.Чабан