Інформація по різних країнах

Кожна країна, територією якої проходить негабаритне перевезення, має свої особливі умови руху. Для цього перевізник має звертатися до відповідних транспортних відомств кожної країни. Час оформлення пакету дозволів коливається від одного тижня до кількох місяців. У документі зазначаються дані ТЗ, водія, маршрут руху та обмеження. Наприклад, в Європі рух «негабаритів» дозволено тільки вночі, в Україні, Росії та Білорусі – зазвичай тільки вдень.

        У різних країнах відхилення від стандартних габаритів важливі по-різному. Так, у Франції обмежень габариту по висоті фактично немає, натомість ширина понад 3 м. є проблемною. На автобан з такою шириною не заїхати – заважають обмежувальні ворота. Автопоїзд поведуть через навколишні села, такими манівцями, що узгодження маршруту забере тижнів сім, а перевезення коштуватиме просто божевільних грошей, тому що французький «пілот», тобто супровід автопоїзда спецмашиною з «мигалками», найдорожчий в Європі. А от у Німеччині критична висота  4,50 м., і обчислюється вона з точністю до сантиметра. Інакше отримання дозволу може затягнутися на місяці.

Перевезення негабаритних вантажів завширшки понад 4,5 м. ускладнене в багатьох країнах, наприклад, у Польщі, де дуже вузькі дороги і жорсткі обмеження на осьові навантаження. В Україні одна з найдошкульніших вимог – обмеження загальної ваги автопоїзда. Це пов’язано з технічними можливостями мостів і шляхопроводів, які у нас зводилися в 60-і роки минулого століття і були розраховані на максимальне навантаження у 80 т (часом вага автопоїздів сягає 40-150 т). Загалом у Європі «проблемна довжина» автопоїзда – понад 5 м., ширина – понад 4 м. (крім Франції, де труднощі починаються при ширині понад 3 м.) і висота – понад німецький норматив у 4,5 м., тому що 90% негабаритних вантажів йдуть до нас з Німеччини. Щодо Росії, України та Білорусі, то «критичні параметри» автопоїзда в цих країнах 30х5х4,50 м. Якщо вага негабариту перевищує 60 т, додаткове обстеження штучних споруд по шляху проходження необхідне практично в усіх країнах Європи. Це збільшує вартість перевезення, а також товщину пакету необхідної документації і всіляких узгоджень.

Джерело: http://inshi-merezhi.ua/assets/files/News_post/negabarit_IM.pdf

©2018 "СУСАР" - «Спілка учасників спеціального автодорожнього руху»

Log in with your credentials

Forgot your details?